Kruidvat heeft de folder die volgens consumenten de best gewaarde reclamefolder. De reclamefolder van Blokker is daarbij op de tweede plaats geëindigd en de HEMA heeft de derde plaats bereikt. Als er naar de reclamefolders van supermarkten wordt gekeken, dan is die van Albert Heijn het meest populair en daarna volgt de folder van Lidl.
Waardering
Kruidvat heeft al vaker de meeste waardering van consumenten gekregen voor het reclamedrukwerk dat in de brievenbus van huishoudens valt. De waardering heeft echter wel een andere inhoud gekregen en dat heeft alles te maken met de crisis. Consumenten zijn namelijk nog meer gefocust op aanbiedingen en scherpe koopjes. Voor de crisis spraken consumenten vooral waardering uit voor het design, maar de voordelige aanbiedingen worden in slechte financiële tijden meer gewaardeerd.
Marketing en interesse in reclamedrukwerk
Als marketinginstrument is folderverspreiding een perfect instrument om consumenten rechtstreeks te bereiken. Dit instrument wordt op het gebied van reclame dan ook veelvuldig ingezet en zelfs qua middelen op de derde plaats staat. Het bereik van ongeadresseerd reclamedrukwerk heeft lange tijd een groei ondergaan. In de top tien van mediamarketing geldt dat de folder hoog genoteerd staat en consumenten waarderen het nog altijd dat men via de brievenbus op de hoogte kan komen van aanbiedingen. De interesse in reclamedrukwerk is ongekend hoog en er is in slechte tijden zelfs sprake van grotere interesse in folders. Dat heeft er natuurlijk alles mee te maken dat consumenten het geld maar één keer kunnen besteden. Retailers kunnen daar rekening mee houden door speciale aanbiedingen op te nemen in het drukwerk dat huis aan huis wordt bezorgd.