Retailers zien folderverspreiding als een uitstekend middel om een grote groep consumenten rechtstreeks aan te spreken. De retailers maken meer dan 50 procent uit van de groep die voor folderverspreiding kiest. Als er naar het volume wordt gekeken, dan is 80 procent afkomstig van retailers.
Zelfs nu de digitale folders in opkomst zijn, wordt de papieren versie ook nog belangrijk gevonden. Er is een onderzoek uitgevoerd door Nielsen Media Research en daarin is gekeken naar de bestedingen aan reclame. Er is uit het onderzoek voorgekomen dat de bestedingen stijgen en dat er van meerdere kanalen gebruik wordt gemaakt.
Als er naar online media gekeken wordt, dan heeft daar de grootste stijging plaatsgevonden. Het ongeadresseerde drukwerk volgt echter de online media op de voet. Reclamefolders vormen een groot onderdeel van de reclamebestedingen. Kruidvat, Blokker, Karwei, Gamma en Praxis maken graag gebruik van de mogelijkheid van folderverspreiding.
Naar verwachting zal er in de toekomst een combinatie blijven bestaan, waarbij er van meerdere mediakanalen gebruik wordt gemaakt. Alles is erop gericht om de boodschap bij de consument te brengen en die waarderen dat zeer. Consumenten vinden niet alleen de folders interessant, maar stellen het ook op prijs om samples van producten in de brievenbus te krijgen. Retailers kunnen zich op dat gebied dan ook nog zeker onderscheiden en een hogere attentiewaarde creƫren bij de consument.